LUK
Administrator
Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:58, 12 Maj 2015 Temat postu: Awarie |
|
|
Proszę zachować formę wpisów !!!
1. Objaw: Pomimo naładowanego akumulatora brak napięcia na wyprowadzeniach
Rozwiązanie: Przepalony bezpiecznik - należy rozkręcić baterie i w pokrywie jest miejsce gdzie trzeba wlutować cienki drucik który pełni role bezpiecznika. Bezpieczniki te były dodawane do zestawu lecz niestety często ich brak. Należy wlutować odpowiedni drucik. Są dwa rodzaje różnią się prądem przepalenia (podobnie jak klasyczne bezpieczniki) jeden jest do baterii drugi do zasilania radia. Zamiana tych bezpieczników może powodować przepalenie radia.
Rozwiązanie: brak styku między akumulatorem a radiostacją - należy podciąć lekko blaszki stykowe w baterii i w radiu (zalecam robić to delikatnie) do tego należy przeczyścić powierzchnie bolców oraz blaszek stykowych (polecam szczoteczkę do zębów - stalowa szczotka może spowodować zwarcie w baterii i przepalenie bezpiecznika)
2. Objaw: Po 3 pełnych cyklach (ładowanie rozładowanie) nadal akumulator nie trzyma.
Rozwiązanie: Należy wymienić ogniwa na podobne lub akumulator żelowy
3. Objaw: Z puszki sypie się biały proszek, jest wypalony otwór w puszce
Rozwiązanie: Należy wymienić ogniwa zachowując ostrożność (zalecam stosowanie rękawic ochronnych i okularów - i mogą tą czynność wykonać tylko osoby dorosłe).
3. Objaw: Bateria nie chce się podczepić pod radio
Rozwiązanie: Podgięte są zaczepy w radiu lub grzybki w baterii - należy odgiąć zaczepy w radiu przy pomocy śrubokręta. Skrzywione grzybki w radiu należy wypchać od wewnętrznej strony może to powodować uszkodzenie polimerowej wkładki.
5. Objaw: Bateria nie chce się naładować nie ma napięcia na polach stykowych
Rozwiązanie: Gdzieś jest przerwany obwód - należy rozkręcić baterię i poszukać przerwy w obwodzie która może być na poszczególnych ogniwach (któreś ogniwo może być uszkodzone) lub pin z denka jest zaśniedziały.
Należy pamiętać że oryginalne ogniwa są wykonane w technologii NI-CD które posiadają efekt pamięci czyli należy je rozładować praktycznie do zera. Przy akumulatorach żelowych jest odwrotna zasada nie należy ich rozładowywać - korzystnie jest odłączać baterie w przypadku zaświecenia się czerwonej kontrolki na radiu. Nadmierne rozładowanie akumulatora żelowego może prowadzić do zasiarczenia. Nie jestem expertem od ogniw wiec jeśli chcesz się dowiedzie więcej lub zweryfikować tutaj zamieszczoną wiedzę poszukać strony poświęconej tej tematyce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LUK dnia Wto 9:00, 12 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|